Ensenadaaaa

27 augustus 2016 - Ensenada, Mexico

Het is alweer 3 weken geleden sinds ik over NY en LA heb geschreven en ik in Ensenada ben aangekomen.

Er is zooooveel gebeurt in die tijd dat ik niet eens weet waarover ik allemaal moet vertellen. Laat ik beginnen bij het begin.

Voor het eerste weekend hadden Tristan en ik van te voren een airbnb geboekt. Dit omdat het via internet erg lastig was om een appartement te vinden. De airbnb was echt fantastisch en de hosts waren hele lieve mensen, Juan Carlos en Lourdes hebben ons erg verwend.

Gelukkig hadden we na 2 dagen zoeken al een appartement gevonden, dit kwam goed uit want anders waren we homeless geweest. Niet zo handig als je in Mexico bent.

Na het eerste weekend was het dan echt tijd om te beginnen met de lessen. Naar school gaan hier in Ensenada is zeker geen straf, de school ligt op een berg waardoor je uitzicht hebt over de hele stad!

De lessen zelf zijn voor mij redelijk easy omdat ik de meeste vakken al heb gehad. Naast de lessen waarin we wat leren hebben we af en toe ook een les waarin we bomen tekenen, complimenten geven aan elkaar en leren “communiceren”. Misschien denken ze dat de workload anders te heftig wordt. Who knows?

Wat is er nog meer te doen naast het schoolleven in Ensenada? Heerlijk elke dag naar het strand gaan, op vrijdag en zaterdag overdag feesten met Amerikanen die vanuit de cruiseschepen een dagje in Ensenada zijn in Papas & Beer, ’s avonds feesten met Mexicanen in Papas & Beer, surfen, taco’s eten, naar de bioscoop gaan voor 2 euro, nog meer taco’s eten, nog wat andere bars bezoeken, etc etc.

Dat van die taco’s is geen grap, die eten ze hier 24/7. Ontbijt, lunch, dinner of after party snack. Voor 1 of 2 euro krijg je de heerlijkste taco’s, van taco de pescado tot quesataco/pollo. Voor ieder wat wils.

Wat ons het meest is opgevallen is dat er in Mexico zo goed als alleen maar Mexicanen wonen. Serieus, 99% van de bevolking is Mexicaans. Wat ons natuurlijk extreem exotisch maakt. De high school is op hetzelfde terrein als de universiteit en Tristan heeft een hele fanbase met high school girls die achter hem aanlopen.

Verder is alles erg chill hier, mañana, mañana en tranquilo is hun levensmotto. Degenen die mij een beetje kennen kunnen zich voorstellen hoe ik daarmee omga. J

Oja, Ik ben ook nog 2 dagen in San Diego geweest! De grens tussen Mexico en Amerika staat bekend om de drukste grens ter wereld en daar is niks van gelogen. Het duurde 4 uur om de grens over te steken, op de terugweg was ik er echter na 20 minuten doorheen. San Diego is werkelijk waar een heerlijke stad, daar zou ik wel kunnen wonen. Kajakken in La Jolla, zeeleeuwen zien chillen op de rotsen, een feestje in Chula Vista, hardlopen langs het strand. Wat wil je nog meer?

Morgen gaan we naar Valle de Guadaloupe, de wijnvallei. Het is hier voornamelijk cerveza of tequilla dus een lekker vinootje zal er goed in gaan!

Hasta luego mis amigos!

PS Als je een impressie wil krijgen van hoe het er hier uitziet, check dan even het kopje foto's!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl