New York, New York & LA Story

6 augustus 2016 - Ensenada, Mexico

Een semester in Ensenada, Mexico studeren, whaaaaa. Wie wil dat nou niet? Omdat Ensenada vlakbij de grens met Californië ligt besloot ik om van te voren nog even wat dromen waar te maken. Zo kwam ik terecht in New York.

New York, New York. The city that never sleeps, the concrete jungle where dreams are made of. Alles is net zo gaaf en indrukwekkend als je verwachtingen. Wat doe je als je alleen in New York bent? Dan ga je natuurlijk rondlopen, je ogen constant op alle hoge gebouwen om je heen gericht. Het maakt niet uit dat je midden in een hittegolf zit en het zweet in straaltjes je ogen inloopt, je bent in NEW YORK.

Toch begint dat rondlopen op een gegeven moment te vervelen. Tijd om te sightseeën! Vanaf de ferry naar Staten Island heb je perfect uitzicht op Lady Liberty, eerste punt op het lijstje afgestreept. Check √. Toen was het tijd voor de Free tours by foot tour door Chinatown, Little Italy en SoHo. Ik kan het prima met mezelf vinden maar op dat moment snakte ik toch wel naar real life sociaal contact met echte mensen in plaats van via whatsapp. De tourguide Bob was precies wat je je voorstelt als je aan een Amerikaan genaamd Bob denkt. Wist heel veel over verschillende gebouwen en schroomde zich niet om daar dan ook uitgebreid over te vertellen.

Na de tour ben ik beland in Brooklyn met Alex, mijn nieuwe Deutsche freund. En toen gebeurde het, iets wat ik stiekem al de hele dag wilde doen. Vanaf Brooklyn naar Manhatten over de Brooklyn Bridge lopen, terwijl het al donker was. Whaaaa, zooo gaaf. Alsof ik zelf in een film speelde.

Dus zo verliep mijn eerste dag, de rest van de week was ook waanzinnig vet. Ik heb door Williamsburg en Central Park gefietst, over de Highline gelopen, lekker gegeten in de Village, een fotootje genomen op Times Square, etalages bekeken op Fifth Avenue, en vooral heel erg genoten. Hier zou ik wel kunnen wonen.

Maar zoals aan alles een einde komt, zo kwam er ook een einde aan mijn tijd in New York. Dit klinkt heel erg zielig en zo voelde ik me ook wel een beetje maar wees niet getreurd.

Next stop: Los Angeles!

Los Angeles, de stad waar je na een uur nog nergens bent, waar iedereen beautiful is en half naakt hardloopt omdat het kan, waar je heerlijk kan genieten op een van de 500 stranden en iedereen super relaxed is. Wat wil je nog meer? Niks dus. Kon ik hier maar voor altijd blijven.

Wat ik vooral gedaan heb?

Nou, ik heb vooral heel veel op het strand gelegen, gezwommen, op het strand gelegen, gesurft, op het strand gelegen, gefeest, en daarna nog wat meer op het strand gelegen. √

Dat somt het wel een beetje op denk ik.

Op het moment van schrijven zitten Tristan en ik in de trein onderweg naar San Diego, hier worden we opgehaald door de school. Next stop: Ensenada, LA: I’ll be back.

1. Angela:
    6 augustus 2016
    Gaaf Es! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!!!!